man kan inte bromsa sig ur en uppförs backe..

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna-Karin Pettersson - 31 mars 2009 15:15


Varför gnäller man på vädret?? de är nåt man ABSOLUT inte kan göra nånting åt..så varför lägga ner energi på de..nu ska jag sluta med de..de blir inte bättre av gnäll..jag ska bara yttra mig  lite när solen skiner..=)


Jag kom av mig i städningen som jag visste jag skulle göra..suck..ge mig ny kraft tack! har iaf köpt en ny pärm som jag kan sätta in alla papper från detta år som bara ligger i en mapp och skräpar..de kallas ju oxå städning tycker jag..


Nu ska huvudvärken botas...sen får jag se om de finns nån kraft kvar till nåt annat..


/pöss

Av Anna-Karin Pettersson - 31 mars 2009 09:59


Idag är jag glad..solen skiner ju..underbart och jag är ledig..(läs arbetslös)

har varit uppe med tuppen..kan inte sova på morron sen vi ställde fram klockan..jag har städat,iaf nästan allt..får fortsätta sen..


står på schemat idag..


- Städa

- följa farmor på affären

- Hämta Madde och kanske fika med henne

- Malin kommer

- Förhoppningsvis fortsätta städa


skulle vilja ta en promenad men de hinns nog inte med idag..=(


Nu måste jag skynda mig att plocka upp klädhögen som ligger nedanför sängen innan jag ska ut...


/pling






Av Anna-Karin Pettersson - 29 mars 2009 16:37


Blev som sagt bjuden av min vän Maria (proosan) i fredags..de var supergod mat..en stark gryta med rotgrönsaker till..*mums*synd jag är så känslig mot stark mat..fast jag äter ändå för de är så gott! jag och Cattis drog på folkan senare..där var de rätt skoj fast inträde ruinerade mig..suck..190 spänn med garderob..de är fan inte klokt..men men..sveg är sveg...tyvär!måste nog öppna en krog ja så folk kan gå ut och ha kul utan att de kostar så jävla mycket jämt..tåls att tänka på...


Idag begav vi oss ut för att jaga Lodjur..jag har aldrig varit med på lodjurs jakt förut..men vi fick ett iaf..och alla säger att de har varit sol idag..jag har då inte sett nån sol..vi har haft mulet hela dan typ..=( på slutet tittade den fram lite..men de var skönt ändå..


nu väntar jag på pizza budet..orkade inte laga mat idag..


/Akp



Av Anna-Karin Pettersson - 26 mars 2009 20:56


Snart helg igen..vart tar veckorna vägen? fast just nu kan dom få gå fort tills snön har försvunnit sen kan de gå saaaaaakta hela sommaren..


Vad händer i helgen då? imorn är jag bjuden på middag till min kära vän Maria (proosan) de ska bli trevligt..inte så ofta man blir bortbjuden på middag inte..=( sen får vi se om de blir utgång el inte..spara sig till påsk kanske istället??

Lördag ska jag nog vara med på Lodjurs jakt för första gången i mitt liv..de ska bli spännande!

Söndag vill jag inte ens tänka på..


Jag har fortfarande inte kommit på hur man blir miljonär..=( suck...


/akp



Av Anna-Karin Pettersson - 25 mars 2009 21:36


Jag är superglad..jag får inte restskatt i år och de har aldrig hänt förut..fatta jag får tillbaka pengar istället för att betala flera tusen,nu får jag inte tillbaka flera tusen utan bara lite men de spelar ingen roll bara jag slipper betala..spara till Thailand?? nån som vill följa i jan/feb nästa år..


utgång på fredag???????????????????????


GOD NATT!



Av Anna-Karin Pettersson - 24 mars 2009 20:08


Idag klaga jag inte att jag var ledig..man blir så glad när solen skiner när man drar upp rullgardinen..jag åkte till berget och solade och hälsade på mormor..de är så mysigt att sitta på mormors bro och fika och solen skiner på en..=)


men jag vill att  snön ska försvinna lite snabbt nu..fick massor av nya kläder och skor från hm igår..så nu får de gärna bli sommar..

Apropå sommar så hitta jag detta på youtube..de från sommaren/björnfesten  2007 och min bror är med så jag var bara tvungen att lägga in de..han är med på slutet vid 3,14 min ca..

http://www.youtube.com/watch?v=kkU-aKonBm8


Nu måste jag fortsätta kolla på äntligen hemma..





Av Anna-Karin Pettersson - 22 mars 2009 14:55


Fy fan för snö..kan de bara sluta snöa och bli fin vår med SOL och plusgrader!är så spy less på detta väder..


Igår så var hela byn samlad,vi åkte lite pulka jag och Maria åkte 2 ggr sen orka vi inte gå upp nå mer..de är ju så brant och konditionen är inte på topp precis..vi grillade korv, åt ärtsoppa med punch och bara myste,och solen kom fram till slut oxå..Underbart!! sen grillade vi till middag el nästan..stekte i murikka pannan..blev jätte gott!*mums*


Idag har jag bara degat..som jag sagt förut så gillar jag inte Söndagar..vet inte varför men de är så tråkiga!men ändå ganska sköna..jaja..snart är den över..


i veckan blir de jobb nästan allla dagar!


/tingeling


Av Anna-Karin Pettersson - 20 mars 2009 12:39


Sitter på jobbet och har rast nu..skulle sluta 4 idag men får sluta tre istället..de är skönt iaf på en fredag..de kunde lika gärna ha varit åt andra hållet att jag skulle få jobba till 5..men de är så lite barn idag..


ikväll ska jag koka ärtsoppa! jag har aldrig gjort de själv,bara kollat på när Mathilda gjorde de i somras på evertsgården..så jag tror jag kan..ska ta lite hjälp iaf..så de inte bränns fast så jag får göra om allt..de skulle vara kul! NOT! för imorn ska hela byn (Duvberg) ha utedag el friluftsdag el vad jag ska kalla de..vi ska åka kälke/pulka,umgås och sola lite oxå hade jag tänkt..och till lunch blir de ärtsoppa med punch och till barnen grillad korv..=) de ska bli skoj!


Nu tickar klockan iväg..slut på rasten..men som sagt..jag har beställt sol tills imorn...JA TACK!


/ejkej

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards