man kan inte bromsa sig ur en uppförs backe..

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna-Karin Pettersson - 30 oktober 2008 20:44


Vad trött man blir av att jobba då..speciellt när man jobbar dagar bara..är inte van de än..blir väl precis lagom van de oxå tills jag ska sluta...=(..de går iaf jätte bra på jobbet..jag trivs som fisken i vattnet..


Iaf så tänkte jag kankse ha ett ljusparty framöver om de finns nå intresse...blev så inspererad när jag var på ljuspartyt i Tisdags...finns de några som vill gå på ljusparty?? säg till så fixar jag de..och jag LOVAR att jag ska ha gott fika..=)


Idag hämtade jag Hampus på dagis..måste öva oss lite eftersom imorn natt ska han sova med mig och de är första gången han sover borta från mamma och pappa..men jag tror de kommer gå bra..måste gå bra..Hans föräldrar ska ut och roa sig..=) (kanske blir en sömnlös natt)


Nu ska jag fika..är frusen och fortfarande trött efter jag sovit i soffan 1 timme..


/A



Av Anna-Karin Pettersson - 28 oktober 2008 21:03


Redan Onsdag imorn..snart kan man räkna ner mot helg igen..=) ska åter vara ledig en hel helg igen..jag klagar inte..ska vara lite barnvakt och jaga...


Ikväll har de varit ljusparty..jag älskar verkligen att gå på sånt,de är så mysigt nu på hösten med alla tända ljus och dofter...synd man inte får ta med sig dom hem på en gång utan måste vänta en vecka.. men men..de som väntar på nåt gott..


Jag längtar tilsl nästa helg då vi ett tjejgäng ska åka på skalet..De ska bli grymt skoj..minibuss är klar och chaffis likaså..KUNG!


Nu blir de lite te i soffan..


pöss

Av Anna-Karin Pettersson - 26 oktober 2008 20:09


Söndags ångesten är snart över...(skönt)

Helgen skulle bli lugn..ända till Mobergskan övertalade mig att vi skulle på knuten på lördag..och jag är inte så svår övetalad..=(suck..var på middag först på berget och sen drog vi till Rubba på lite förrykare..kvällen blev inte så lyckad eftersom de blev strömavbrott och allt blev verkligen svart..vi tog oss till knuten iaf..vi tog sikte mot trottoarkanten som var vit och Sara trodde de var snö..men vad jag vet så har de inte kommit nå snö än..=)..fick ju såklart inte köpa nåt i baren och bandet kunde inte spela..liten förlust för Hassan..men han överlever nog ändå..

Vi drog till Agne på lite fika..jag fick låna en ficklampa som tur var..annars hade jag inte hittat hem..


Idag har jag och Maria bytt däck på bilen utan hjälp av pappa el nån annan..mycket bra gjort..sen fyller vår minsta ängel 2 år idag som vi har uppvaktat..försökte knäppa lite kort på henne..men de är inte så lätt i alla lägen så man får ta de som de är..=) gos fisa...


Nu är jag trött och ska inte göra så mycket mer idag..blir soffan tills John blund kallar...



(joo vi fick en älg oxå i lördags..udda 16 taggare..kenneth som fick äran att bonka ner den..)


/tjingeling

Av Anna-Karin Pettersson - 22 oktober 2008 20:52


Varför måste man komma på en rubrik jämt..de är svårt..


Torsdag igen imorn och snart är de helg..de ser man fram emot nu när man jobbar hela veckorna..skulle igentligen jobba hela helgen oxå men jag sa ifrån de..(skönt)


Jag skulle vilja åka utomlands..de är ju så kallt ute nu innan snön kommer..suck..om jag  bara hade lite mer pengar,men de ska vara julklappar oxå snart..så de får vänta till våren..då ni tjejer ska vi åka till spain..(bara tjejer) =)


Nu ska jag dricka te för jag fryser ihjäl snart..har letat fram dunjackan idag..den behövs snart,typ nu..


/*Akp

Av Anna-Karin Pettersson - 20 oktober 2008 22:31


VARFÖR kan man aldrig må riktigt bra..?? men nu får de vara nog iaf..jag orkar inte med allt strul längre..


På jobbet går de iaf jätte bra..trivs jätte bra och man "börjar" komma in i de..


Jag orkar inte blogga så mycket idag..helgen var relativt lugn..vi bowlade och åt en god middag på Huskey i fredags..de var jätte skoj även fast man inte är kung på bowling =( kom  hem lite senare än jag trodde men jag pallrade mig upp på lördag morgon för att gå ut i skogen iaf..


Nu ska jag sova...har lite sovmorgon imorn..


/ tjing



Av Anna-Karin Pettersson - 15 oktober 2008 16:33


Idag jobbade jag lite på förmiddan och sen hämtade jag Melvin kl 12 på dagis..han sov och jag och Stina lunchade på nyan..blev en snabb lunch idag men de var gott..provade nya foccacia-färska tomater och olivkräm..de var supergott..kan jag varmt rekommendera..

Tog en promenad på Sveg innan vi gick hem..så skönt väder..sen har vi busat och lekt..Melvin kom på att man skulle stå i fönstret och kolla på bilarna som åkte förbi..lite roar barnen...


Nu ska jag skynda mig iväg på jobbet..och jag har fått jobb oxå 1 månad framöver och kanske längre på Myltan..de ska bli skoj fast där har jag aldrig jobbat så lite nervöst är de ju..börjar imorn..kort varsel..


nu måste jag rusa....


pling/A

Av Anna-Karin Pettersson - 14 oktober 2008 11:21


Idag skiner solen och de gör mig glad..fick ett städ anfall här på morgonen så nu är de gjort oxå..ska nog ta mig en promenad oxå,var på innebandy igår och kors i taket så har jag inte träningsvärk idag..YES! de känns bra..


Ikväll ska jag jobba..börjar bli less på att jobba kvällar..,men vad gör man när man inte har nåt annat jobb..suck..blir nog bara jobb 2 kvällar denna vecka..


imorn ska jag hämta Melvin på dagis..de ska bli kul..får se vad vi hittar på för bus..=)

Nu ska jag göra mig ordning för dagen..


ses och hörs


Av Anna-Karin Pettersson - 13 oktober 2008 13:05


Helgen som varit..väldigt lung och skön helg..Lördag var jag i skogen hela dan..trodde inte de skulle bli så lång dag men när man minst anar de så fick vi en älg..kom hem,skynda sig in i duschen for till Maria och sebbe och sen på Thai och åt..vi bjöd ut mamma och pappa..mycket gott och trevligt..upp på söndag igen och jaga..sämre resultat denna dag..kan inte fatta att man blir så trött av att vara ute en hel dag i friska luften..jag var så trött igår kväll..


Idag är man arbetslös igen..har varit ute på en promenad med mamma och hundarna..nu kommer jag väl sitta här resten av dagen som vanligt..ikväll är de innebandy igen och de 'är så kul...*längtar*


Dags för en fika ...

/Akp

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards