man kan inte bromsa sig ur en uppförs backe..

Alla inlägg under december 2008

Av Anna-Karin Pettersson - 29 december 2008 12:44


av julhelgen... fest i 3 dar,jag är pank och väldigt sliten..de får bli en lugn nyårsafton..


återkommer efter nyår.


GOTT NYTT ÅR!


Av Anna-Karin Pettersson - 22 december 2008 14:49


Nu tar jag en paus i bloggandet och återkommer efter jul..men jag vill önska alla en riktigt 

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!


Jag väntar på tomten nu..=)



Av Anna-Karin Pettersson - 21 december 2008 10:23


Eftersom jag sett typ varje program av dansabandskampen så såg jag ju finalen oxå såklart och Lars-Krizters vann.,fast jag tyckte Scotts skulle vinna..men men..min mamma är oxå ett fans av Lars-Kristerz och nu har hon hittat en outfit  lika som dom..så fult...=)


Idag tog jag en tur på skidorna..skönt efteråt men de känner på i armar och ljumskar..men de är bra träning för min stackars lata kropp..


Joo dopet igår var jätte lyckat..Tyra var så snäll hela tiden..och smörgåstårtan var väldigt god..=)Tack Hanna och Rickard för jag fick komma.


Nu tycker jag att jag är värd att lägga mig på soffan och kolla på skidåkning..så får de bli.


/ejkej



Av Anna-Karin Pettersson - 18 december 2008 20:50


Idag har Hampus varit med mig hela dagen lång..han är så go lill fisen,man märker inte ens av han ibland..såå himla snäll och glad jämt..de bästa utav allt är att han ska vara med mig imorn oxå..då tror jag att vi ska ut och åka pulka om de inte är allt för halt och blåsigt..fan vad tråkigt väder de är..varför kunde de inte få vara sådär fint i träden som de har varit länge nu..PISS oxå!


När får man börja vänta på tomten..barnen börjar ju vänta tidigt så då kan väl jag oxå göra de..jag är som ett litet barn på julen..så nu väntar jag på tomten,så de så...imorn ska vi klä granen..vi har världens finaste gran! dock inte den jag var ute och hittade =( utan morfar har hittat en finare som vi ska få..de var ju typiskt, men motion och friskluft fick jag då iaf..


Man blir trött av att ha barn fast dom är snäll..blir en tidig kväll ikväll som de känns..


Nu måste jag bara spela en betapet match innan jag gör kväll..


Grattis till Linda och Jonas som fick en pojke i morse!och grattis Molly till att bli storasyster!


/akp

Av Anna-Karin Pettersson - 17 december 2008 21:05


Idag har jag och Stina bakat hela dan..de blev kola,mjuk pepparkaka och en saffrans kaka..jag tog dock inga bilder på mästerverken men de smaka väldigt gott..Tack gumz för hjälpen!


Ska oxå säga att de är skönt med jullov..man hinner mycket fast man kan slappa i mellan åt oxå...jag har oxå handlat klart ALLA klappar..de känns skönt..nu ska jag bara njuta av ledigheten..=)

Vill att de ska bli Fredag för då kommer Linda hem och de kanske blir en spelkväll med brudarna oxå..vad säger ni? sen på lördag ska vi på dop,de ska bli kul att se om Tyra tycker om att få vatten på huvet..=)


Nu ska jag glutta på Leilas jul..hon är så bra!


kramen





Av Anna-Karin Pettersson - 15 december 2008 10:24


Jag har jullov ( läs arbetslös)..de är så härligt..idag ska jag inte göra nånting..bara slappa..sitter i morronrocken och ska snart äta frukost..bara ta dagen som den kommer..men sen i veckan har jag massa jag ska göra..de ska bakas,koka knäck,klippa mig m.m


I helgen var vi till Sundsvall..och gjorde av med pengar JA! suck..varför får man ångest när man handlar för mycket fast ändå inte på skit saker..jag behövde verkligen lite nya fest kläder och skor..och alla klappar är klara..nästan,de fattas nån liten grej bara..såklart..=)

Hanna var lucia på lördag morgon..fattar inte att hon är 3 år redan..sötnosen..och så var vi tomte oxå..


Nu ska jag slå in lite julklappar..


GRATTIS till min vän STINA som fyller 20 år idag...HURRA HURRA HURRA HURRA!hoppas du får en bra dag..


pling/tomten



Av Anna-Karin Pettersson - 11 december 2008 18:57


Jag ska jobba imorn oxå sen får jag jullov..känns bra att säga så..jag ska vara ledig nästa vecka och över jul och nyår..de ska bli skönt..jag ÄLSKAR verkligen julen..=)


Inatt var jag väldigt irreterad på min granne som kommer på ibland att han ska spela musik på nätterna och de är inte musiken jag hör utan de är basen som hörs som den ligger brevid mig i sängen..SUCK..man vill sova kl 1 på natten när man ska upp och jobba..=( sen kunde jag såklart inte somna om..och i morse var jag mer död än levande..


imorn bär de av till Sundsvall..*hoppar och studsar*

inköp till mig själv:

- Svarta jeans

-Jul/nyårsblåsa

-skor både vinter och finstövlar

-sen massa annat som jag säkert hitar + att jag ska besöka ikea och handla upp mitt presentkort där..TRÅKIGT! not...


Nu ska jag packa lite och magen kurrar...


/akp





Av Anna-Karin Pettersson - 9 december 2008 20:11


Kort sammanfattning av denna dag...

kl 7.30 mot Östersund för julshopping..första stoppet i Älvros där vi ser att de brinner ur en skorssten..de är lågor,vi vänder om och åker hem till dom som bodde där och säger till...ingen aning om hur de gick men huset stod då kvar när vi kom hem igen..in i Rätan på fika..sen vidare mot stan och FY FAN vad kallt de är i denna jä..stad, var på lite på affärer som jag inte besökt förut..jag hitta faktiskt ganska många julklappar,känner mig nöjd..får ta resten på Lördag i Birsta..=) och även till mig själv då.


Åse: Jag vill veta vad du ska ha från Ikea..(inge komplicerat hoppas jag..) =)

Matilda: Grattis till en flicka..vad stolt Charlie ska vara nu..=)


Nu ska jag slå in julklapparna..


/pöss





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards