man kan inte bromsa sig ur en uppförs backe..

Alla inlägg under januari 2008

Av Anna-Karin Pettersson - 31 januari 2008 19:56


Snart helg...skönt..denna vecka har jag jobbat dubbelt nästan varje dag..men de är bra i kassan..måste spara lite nu när vi förhoppningsvis ska åka till varmare breddgrader i Maj..måste bara hitta nån bra resa först..el jag har hittat många bra men de gäller att bestämma sig bara..de lutar åt Grekland..där har jag aldrig varit..skulle vilja åka till Kroatien oxå.. nån som har nå bra restips??


I helgen blir de lungt..ska jobba imorn kväll..lördag hoppas jag på nån god middag..el vad säger du proosan?? älskar middagar och gott vin till..=)


Jag hoppas oxå på en tur med skidorna igen..nån som vill hänga på en 8 km slinga med mig?


Imorn ska jag ta mig i kragen och hälsa på mormor..har inte varit dit sen jul..fy skäms på mig..nu ska jag fortsätta leta på resbolagssidorna..


Trevlig helg/Akp





Av Anna-Karin Pettersson - 27 januari 2008 18:58


Söndag...hatar söndagar..de har jag sagt många gånger men jag gör verkligen de..

Helgen har varit sådär..på fredan var vi ut 12 st tjejer..ingen kille ville följa oss..vet inte varför..hihi!var på thai och käka och sen bar de iväg på knuten..där var de mycket trevligt..men skulle lätt välja bort lite folk om jag fick..typ Roger Hurtig som är drygast i hela kommun..sen några till oxå..

Lördan var jag på curling hallen och glodde..ingen sport för mig de inte..fast jag har faktiskt spelat curling när jag var *ung*(yngre)..jag vet varför jag sluta..


Idag tog man på sig längdskidorna igen..Madde och jag var ute på tur..hon vurpa kanske 20 ggr och då ljuger jag inte..men hon var duktig ändå tycker jag..bra träning för henne..skulle ju oxå fika tänkte vi men de blåste så kallt så vi fika hemma sitället..=) pizza på knuten och sen fika hos farmor.. nu ska jag till Maria och Zeb och kolla på en film tills de är dags att stupa i säng..jobbar imorn oxå..*jippi*


jo jag var barnvakt till Melvin en dag här i veckan..vi hade jätte skoj tillsammans.. och ni vet ju att jag inte är nån proffsfotograf + sämst på att ta med kameran när vi är ut..men jag lyckas få några bilder med telefon sen i fre..bara på några men alltid något..lägger upp dom..


nu längtar jag till den 9 feb..hur många är vi brudar???


*saknar*


/tjong


Av Anna-Karin Pettersson - 23 januari 2008 21:07


ikväll har det varit 7-års kalas..Maddo paddo som fyller..kan inte fatta att hon är 7 år..fick jätte god smörgåstårta,(älskar smörgåstårtor)tur de för jag hade inte ätit nån middag..jag tog nog 3 bitar..*mums* sen vanlig tårta och massa goda kakor och bullar..=)

De var uppträdanden oxå..Malin och Madde hade show för oss..Ronny och Ragge låtar är de som gäller nu..men jag tror Matilda stal hela föreställningen,hon ville ju oxå vara med att dansa såklart..


Har jobbat 2 dar den här veckan..alltid något..längtar tills på fre när vi ska gå ut ett gäng och äta och sen vidare på knuten där de är trubadurkväll...de ska bli skoj..festtarmen måste komma igång igen nu..=) nån som vill följa med oss???


Nu har jag äntligen fått ett ljudkort i min dator..de var inte så svårt när man fick hit ett proffs..thihi!


Lägger upp några bilder på mina 3 söta änglar sen dom dansa ikväll..





Av Anna-Karin Pettersson - 20 januari 2008 16:52


Nu har man varit ute på en lång tur på längdskidor..tror de blev 8 km och de är bra för att inte ha åkt sen jag gick på Norra.. de stod 5b på skidorna och dom funkar än..pappa valla åt mig och de gick skit bra..imorn kommer jag inte kunna gå förmodlingen..men de är smällar man får ta..kanske ska åka nån dag i veckan oxå när jag är ledig..=)


Helgen har varit lugn..jobb på fredag..på lördag morgon väckte Anna mig och fråga om jag ville följa på skotertävling och de ville jag ju såklart..hade tänkt bort de där för de skulle ju vara så dåligt väder..uppe på skalet var de inte bra väder heller....de storsnöa och blåste men de var härligt ändå..Heja Knättas som vann sin klass!Grattis!

 Åt  Raklett på Berget på kvällen..*mums* blev lite vin och kortspel..


Och nu har jag Söndagsångest som vanligt..måste hitta på nåt i kväll oxå..ska nog umgås lite..=)


Dags för middag...

/pling



Av Anna-Karin Pettersson - 16 januari 2008 20:27


När man jobbar hela veckan och dubbla skift ibland så längtar man faktiskt till helgen..sen är jag inte van att kliva upp så tidigt på morron nu när man varit ledig så länge...men jag älskar mitt jobb denna vecka så de går bra ändå..=)


i helgen tänkte jag åka lite längdskidor..blev så sugen häromdan..trodde inte att jag kunde bli sugen på de..har tyckt att de är såå tråkigt..men nu ska de bli åka av..jag vill även åka på skotertävling..så är de nån som ska iväg så hör gärna av er..men de skulle bli busväder..=( (tråkigt) de är så jävla trist väder redan..men men.


jag skulle vilja åka på ikea snart..är de nån som vill följa??de är så mycket nu framöver så först ska jag råna en bank..


- Önskemål ..åka på ikea(shoppa)


-9 feb går en partyminibuss upp på skalet på after ski och sen upp på kvällen oxå (Rydell och Qvick som spelar) de fattas några passagerare och vänster fram är ledig så är de nån som är sugen att följa??


-Funäs står på listan( skidor och utgång)


- Påsk(vad händer??)


-Stugan i Lofsdalen nån helg


-Resa till Grekland hoppas jag på i Maj nån gång..


Hur ska detta gå ihop..sen påminnde jag mig själv om idag att jag beställt kläder från hm..ja ja...vill inte ens tänka på de..


nu väntar tvättkorgen på mig..vill bli hängd../pöss

Av Anna-Karin Pettersson - 13 januari 2008 21:17


Den här veckan har varit lugn..iaf på jobbfronten...jobbade ons kväll och sen tors,fre på dagis..men  jag ska få jobba iaf 1 vecka som jag vet nu..ev 2 till *hoppas*..

efter jobbet på fre gick jag förbi Am och Ruben ..där spelades de spel för fulla muggar..jag var åskådare..=) kom hem sent..(trött)

lördag blev de fika med Am,syster,Lillie på kondis..alltid trevligt!

på kvällen bjöd jag Sos,Am och Ruben på middag..


MENY!

Förätt: ingen(hade ingen fantasi)

Varmrätt: Fläskfile med gorgonzola gratinerade bananer och pressad potatis + sallad..*mums* (ett tips för de är jätte gott)

 Dessert: glassdrink med björnbär och banan

Drink: Irich coffe med kaluha  *mums*


sen blev de spel (Alias) jag och myran var i samma lag..behöver jag säga mer..nää nu ska jag inte vara dum mot myran..men jag kan säga att vi kom sist iaf...=(


Idag söndag har de varit toppen väder..jag och proosan gick till Bredflon och vände..sååå härligt..sen var vi på thai och åt upp oss lite..


nu blir de snart sängen..

/plingelingsan

   


Av Anna-Karin Pettersson - 9 januari 2008 16:48


slänger in några rader innan jag ska på jobbet..denna vecka väldigt lungt på jobb,var på ams igår trodde jag skulle bli klokare men icke sa Nicke..fast andra sidan är jag glad att dom inte  bara slänger in mig vart som helst utan jag får bestämma själv..mina planer faststår än men de ser tungt ut..igår bestämmde jag mig nästan för att plugga lite men idag finns inte den känslan..måste måste men vill INTE plugga..dötrist!¨


idag hjälpte jag Maria att inventera och de är väldigt tråkigt men de gick bra..sen var jag och Marlene,Melvin och Lars på kondis och tog en fika..han är så söt den lilla fisen..


dags att ta på sig jobbbrallorna och knata ner mot lilla hotellet...ikväll är de sykes folk som kommer,då gäller de att vara extra skärpt..=)


/plingeling

Av Anna-Karin Pettersson - 6 januari 2008 14:01


gud vad lugn och skön helg de har varit i helgen..men de behövdes oxå som de känns..har jobbat och typ inge mer..och mer snö får vi oxå...de är härligt, så kanske de ligger kvar i påsk oxå..=)


jag har iaf äntligen hittat igen min kabel till telefon och laddat upp lite bilder som jag tänkte lägga upp här..de är från juldan och sen när Brumpa dansar Häffa (om de stavas så) dansen..har inte skrattat så mycket på länge som när han gjorde det..*asgarv* måste ses..


nu kom min Malin så nu ska jag umgås med henne lite..


/tjingeling

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards