man kan inte bromsa sig ur en uppförs backe..

Alla inlägg under juli 2007

Av Anna-Karin Pettersson - 30 juli 2007 12:28


ännu en vecka avklarad och början på en ny..och nu ska man jobba 2 el 3 veckor..jätte kul att kliva ur sängen och det verlkligen spöregnar ute..då vill man bara ligga kvar,fast det är bara att jobba oxå såklart..nu har jag hört att det ska bli fint väder i Augusti så nu hoppas jag på det..vill ju ha lite sommar i år oxå,har badat 1 gång bara =(


i helgen var vi i Sundvall hos mammas bror och mina kusiner..dom är så söta.. ville inte åka hem igår..men vi träffas ju snart igen om 4 veckor och då är det bröllop vi ska på..*längtar*

var på stan och shoppade lite i lör,men det var rätt dåligt med kläder,mycket urplockat och inga nyhter än..men lyckades hitta lite iaf..tog såklart en sväng på Ikea oxå där slinker det alltid ner nåt i påsen..man kan inte gå ut tomhänt iaf..


idag mår jag inte så jätte bra,har ont i halsen och känner mig krasslig..vill inte ha streptokocker som det går här på dagis..suck..vill bara gå hem och lägga mig i soffan nu ock kurera mig..


slut på rasten och dags  att återgå till arbetet..


ha en bra vecka.

/pöss

Av Anna-Karin Pettersson - 23 juli 2007 17:09


jaa nu har denna helg gått oxå..åkte till Härdal på fre mitt på dan..festen började tidigt med andra ord..som vanligt bodde vi i samma stuga som vi hyrt 3 år nu..kan fan inte bo bättre..det är ju krypavstånd från området..´mycket folk på besök både fre och lör, men detso roligare fest oxå..såg faktiskt Rydell och Qvick på fre..dom är grym om jag får säga själv..rockade längst fram tills jag tappa båda skorna..kanske inte så smart att ha ett par skor som inte ens sitter fast på foten om man ska vara på såna där tillställningar..men vem har sagt att man är smart i fyllan..resten av kvällen befann jag mig inom öltältets fyra väggar..


På lör var Sol precis som jag hade beställt..gick på marknad och satt i öltältet hela dan..sen skullle vi äta på wärdshuset och det var det sämsta jag varit med om..men det är väl härdal vi är i..kanske inte kan begära så mycket..men trevlig personal kan dom då ha tycker jag..ska inte äta mera där kan jag säga..sen var det full fart i stugan igen..skönt att man kunde sitta ute...några satt inne och det gick bara 2 fönster rutor..åå shit tänkte vi nu får vi aldrig hyra här igen..men eftersom vi har världens bästa hyresvärd så var vi välkommen nästa år igen..Tack!


Denna kväll blev det lite för många cider.. men kul hade jag iaf..tack Anna-maria för filmen..mmm du ska få igen..=)


Tack alla inblandade för en kul helg. ser fram emot nästa år igen.


Nu ska man vara social med mina söta kusiner några dar..och så ska man jobba igen snart..suck..vill att sommaren ska komma nuuu så man får bättra på solbrännan.


det var allt för denna gång..får se om det kommer några bilder senare..datorn är cp nu för tiden.



Av Anna-Karin Pettersson - 15 juli 2007 20:57


 kan man säga att man har semester när man är arbetslös..det har man ju lite då och då..men nu har jag jobbat intensivt en hel vecka,så nu ska det bli skönt att vara ledig en vecka kanske..har beställt SOL oxå så jag hoppas den kommer imorn.


har som sagt jobbat hela veckan och helgen..skönt med en vit helg,tanke på att det är härdalsyran i helgen=2 dagars fylla..mycket kul ska det bli..vet bara inte hur vi alla ska få plats i stugan, men finns det hjärterum så lär det väl gå fint det oxå..ska bli mycket kul..Bykamp först imorn..picknick som vanligt..


nu hade jag inte så mycket mera att skriva om..


skriver väl igen efter helgen

Hade/Ejkej



Av Anna-Karin Pettersson - 9 juli 2007 21:03


Det är förnamnet vad jag är..SLITEN..gud vilken helg men sååå kul som jag har haft ..började tors med grillning hos Svägern och syster yster..fick lära oss en ny lek av Linda,kommer nog ta ett tag innan man lär sig den riktigt..el vad säger ni som deltog..?vi tyckte att vi gick i skaplig tid mot mysen men av en konstig anledning så tog det väldigt lång tid..mycket kort knäpptes..mer behöver jag inte säga..

det blev ganska lungt den kvällen..skönt tanke på att man skulle orka 2 dar till.


Fredag- Lars skulle ha inflyttningsfest och det hade han verkligen oxå..tror hela Sveg var där..mycket kul fest..och vilket drag det var på kvällen oxå..har inte haft så kul på länge..kul för Sveg  att det var mycket folk..BRA DRAG!


Lördag-lite mindre pigg..fick äran att köra halva dan..mot min vilja,men snäll som man är ställer man upp..men fick börja festen rätt tidigt ändå..segt att komma igång efter 2 dars fylla..men det gick till slut..var på Thai och åt buffe sen hade Hanna lite fest..Tack för den kvällen bruden..mycket kul..synd att bordet inte höll för  en karl som Jens..vilken klant! avslutade natten på centrum..´jag' är så glad att dom har öppet så man slipper äta den äckliga korven på statoil jämt..fick skjuts av Rickard hem på moppen..tack för skjutsen.!


jaa igår levde jag inte..idag känns det lite bättre..skönt att det är en helg i mellan innan härdalsyran och då ska jag jobba..underbart!


nu till fikabordet!

hare bare gött!

Av Anna-Karin Pettersson - 2 juli 2007 19:42


jaa då var det ännu en helg med mycket fest..och bättre blir det inte tanke på att sommaren inte har börjat än känns det som..på fre var vi bjuden till proosan som fyller år imorn men hade lite kalas i förväg..fick jätte goda pajer m.m.Tack för den kvällen!

hamnade på ön och hörde Jens perssons ljuva stämma..han är duktig han..mycket folk och väldigt kul,var till Elenor på lite efterfest..

vaknade på lör och mådde förvånatsvärt bra..inte som jag förtjäna iaf..men det var tur eftersom jag skulle jobba på ön oxå..satt där till nio sen kom proosan  och vi åkte till Freedie på fest..Påven dominera som vanligt..åkte på knuten och drack lite öl.. Pedda är inte heller så dålig på att sjunga, hamnade även denna kväll på efterfest hos Sjöka..mycket kul..


man är rätt sliten efter denna helg,men det är väl bara att ta nya tag inför i helgen..3 dagars el nåt lär det väl bli..


återkommer efter helgen..

ha en skön sommar allihopa!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards